Kisat meni minusta kokonaisuutena ihan hyvin, vaikka kaksi hyllyä ja yksi vitonen olikin saldona kolmesta kisastartista.
Alla videonpätkää meidän suorituksista.
Ensimmäinen (hyppy) rata kosahti siihen, etten tajunnut tehdä nurkassa olleelle hypylle vastakäännöstä, jolloin Taika, joka ei kovin hyvin käänny, ei ehtinyt oikaista itseään tarpeeksi ennen rengasta ja suoritti sen sitten lopulta väärästä suunnasta. Kummallisin hylyn aiheutus ikinä, rengas väärästä suunnasta! Mut joo...
Toinen (agi) rata oli se tulokseltaan paras, eli saimme TAAS vitosen kepeiltä. Toiseksi viimeisestä välistä Taika karkasi ennen aikojaan ja koetin itse tuosta videoltakin vielä katsoa että en omasta mielestäni tee elettäkään sen suuntaan että kepit loppuisivat ja Taika skippaa silti...
Reeniä Reeniä Reeniä!!!
Kolmas (agi) rata oli sitten ihan oma lukunsa. Taika ei meinannut aluksi jäädä lähtöön ja huomasin jotenkin jo lämpätessä siitä että keskittyminen ei ollut ollenkaan sitä tasoa mitä aiemmilla radoilla. Toki tämä oli eka kerta ikinä kun virallisissa kisoissa meillä oli kolme kisastarttia että en tiedä oliko jo kisaväsymystä ilmassa... joka tapauksessa, tätä voi spekuloida myös siltä kannalta, että tällä radalla 80% koirista teki lentokeinut. Jopa meidän keinua pelkäävä ja sinne hissukseen menevä Taika tekee hurjan näköiset semilennot, kuten asian voi videolta todeta. Tämän kananlennon seurauksena emännältä menee pasmat hetkeksi sekaisin ja ohjaus seuraavalle kahdelle esteelle epäonnistuu ja Taika hyppää sitten PITUUDEN väärään suuntaan! :D
Noh, loppurata meni maan haisteluksi ja rallatteluksi sitten muutenkin. Pakko oli silti käydä katsomassa rataa koirien suorittamisnäkökulmasta, koska niin moni vetäisi oikein kunnon lentokeinut.
Tilanne ei mitenkään erikoiselta näytä, mutta mahdollisesti osa koirista näki tämän puomina?
Hyvä juttu oli myös itsestä huomata se, että ohjaaja on nyt päässyt turhasta kisajännittämisestä eroon. Toki radalla mennään vielä hirmuisesti varmistellen ja hissukseen, mikä näkyy kyllä myös rata-ajoissa. Alle ihanneajan ollaan vielä päästy, kaikenmaailman kaarroksista ja sekoiluista huolimatta, mutta silti jäädään ajassakin kärkikolmikosta jälkeen. Nyt pitäisi siis itsestä löytyä myös se isompi vaihde silmään ja alkaa jopa pelata upporikasta ja rutiköyhää, eli alkaa ottaa enemmän vauhtia ja sitä kautta enemmän riskiä. Radat jos tuppaavat tössähtämään loppujen lopuksi aika lailla noihin keppeihin...
![]() |
Who's the master? |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti